PIM Marketing Trendrapport 2018

15-03-2018

Wie de komende jaren een sterk merk wil bouwen, moet verder kijken dan de nieuwste gadgets. Dit is te lezen in het nieuwe trendrapport 'Connected society - relatie tussen mens en technologie', dat Platform Innovatie in Marketing (PIM) deze week heeft gepubliceerd. 

Gebaseerd op trendonderzoek biedt het rapport essentiële kennis voor marketeers en iedereen die betrokken is bij de toekomst van merken.
"Het vaststellen van trends is iets anders dan het doen van toekomstvoorspellingen. Het gaat ook verder dan simpelweg raden welke technologie er nu weer gaat doorbreken. Onze focus ligt op sociaal-culturele trends. Deze beschrijven veranderingen in menselijke behoeften en gedragingen. We verklaren onze trends met behulp van onderzoek uit de sociale wetenschappen zoals psychologie en sociologie."

Dat stelt Aljan de Boer, bestuurslid bij PIM en Head of Inspiration bij TrendsActive. Hij is al enige jaren verantwoordelijk voor het jaarlijkse trendrapport van het Platform Innovatie in Marketing. Voor het PIM Trendrapport 2018 heeft hij samengewerkt met zijn collega Tracy Cheung, Lead Trend Researcher bij het bureau uit Utrecht.